Как убрать scoreboard в майнкрафт
[Гайд] Команда /scoreboard [1/2]
Итак, давайте попробуем определиться с тем, для чего нужна эта замечательная команда. Упрощённое определение находится ниже.
Сегодня мы разберём подкоманду objectives. Она нужна для сбора игровой статистики. Это значит, что те, или иные действия в игре будут суммироваться и записываться в наш счёт.
Итак, давайте создадим нашу первую статистику:
/scoreboard objectives add <названиеСтатистики> <критерийСтатистики>[отображаемоеИмяСтатистики]
Обязательные и дополнительные параметры:
Просмотреть все имеющиеся в системе счета:
/scoreboard objectives list
Удалить статистику:
/scoreboard objectives remove
Сейчас мы разобрали самые простые команды, которые потребуются нам в первую очередь. Теперь давайте попробуем вручную изменить значение созданного ранее счёта:
/scoreboard players set <Игрок>
Добавить определённое количество очков в статистику:
/scoreboard players add <Игрок>
Удалить определённое количество очков из статистики:
/scoreboard players remove <Игрок>
Полностью сбросить значения всех счетов игрока:
/scoreboard players reset
Теперь давайте попробуем вывести значения переменных на экран. Например, для создания PvP арены или похожих механизмов:
/scoreboard objectives setdisplay <Место/Слот>[названиеСтатистики]
Теперь давайте рассмотрим те самые критерии для статистик. Они разобраны ниже.
Значения статистик также могут быть проверены командой /testfor с помощью параметров score_<названиеСтатистики>=X и score_<названиеСтатистики>_min=X. Сами параметры разобраны ниже.
[Гайд] Команда /scoreboard [2/2]
Итак, давайте попробуем определиться с тем, для чего нужна эта замечательная команда. Упрощённое определение находится ниже.
Сегодня мы разберём подкоманду team. Она предназначена для распределения игроков на различные команды, которые можно будет настраивать. Например, менять цвет ников или запрещать игрокам из определённых команд драться друг с другом.
Для начала нам потребуется создать команду:
/scoreboard teams add <имяКоманды>[отображаемоеИмяКоманды]
Обязательные и дополнительные параметры:
Просмотреть все имеющиеся в системе команды:
/scoreboard teams list
Удалить команду:
/scoreboard teams remove
После создания команд, нам потребуется их настроить. Запомните: один игрок может состоять только в одной команде. Первым делом давайте добавим в нашу команду игроков:
/scoreboard teams join <имяКоманды>[никИгрока]
Удалить игрока из команды:
/scoreboard teams leave [никИгрока]
Удалить всех игроков из команды:
/scoreboard teams empty
Теперь давайте настроим параметры самой команды. Самый простой параметр: изменение цвета ников всех игроков в команде:
/scoreboard teams option <имяКоманды>color
Запретить игрокам драться:
/scoreboard teams option <имяКоманды>friendlyfire
Дать возможность видеть игроков из своей команды полупрозрачными с эффектом невидимости:
/scoreboard teams option <имяКоманды>seeFriendlyInvisibles
Также, с помощью команды /testfor и параметра team=X, можно проверить, состоит ли игрок в определённой команде.
Система счёта игровых событий
См. Scoreboard на английском языке.
Скриншот с системой счёта игровых событий на боковой панели.
Система счёта игровых событий (ССИС, англ. scoreboard) — сложная система игровой механики, позволяющая отслеживать статистику игроков. В основном предназначена для разработчиков карт и операторов серверов.
Содержание
Задачи [ ]
Задачи состоят из трёх основных параметров: название, тип и отображаемое название. Счёт в задаче — целое число от -2 147 483 648 до 2 147 483 647.
Название используется внутри команд в качестве ссылки. Должно быть уникальным и содержать только определённые символы.
Отображаемое название используется при отображении на экране. Может быть не уникальным и состоять из различных символов.
Тип определяет, что отслеживает задача.
Счёт может быть изменён с помощью команд, если указанная задача не является задачей только для чтения. При изменении счёта задачи, отслеживающей статистику, отслеживаемая статистика не изменится — счёт задачи изменится при обновлении статистики.
Параметр селектора scores=<задача=диапазон> позволяет произвести поиск сущностей с счётом определённого диапазона в указанной задаче.
Список составных типов:
В других случаях счёт игрока не увеличивается.
Доступные идентификаторы |
---|
bow, carrot_on_a_stick, chainmail_boots, chainmail_chestplate, chainmail_helmet, chainmail_leggings, diamond_axe, diamond_boots, diamond_chestplate, diamond_helmet, diamond_hoe, diamond_leggings, diamond_pickaxe, diamond_shovel, diamond_sword, elytra, fishing_rod, flint_and_steel, golden_axe, golden_boots, golden_chestplate, golden_helmet, golden_hoe, golden_leggings, golden_pickaxe, golden_shovel, golden_sword, iron_axe, iron_boots, iron_chestplate, iron_helmet, iron_hoe, iron_leggings, iron_pickaxe, iron_shovel, iron_sword, leather_boots, leather_chestplate, leather_helmet, leather_leggings, shears, shield, stone_axe, stone_hoe, stone_pickaxe, stone_shovel, stone_sword, wooden_axe, wooden_hoe, wooden_pickaxe, wooden_shovel и wooden_sword |
Доступные идентификаторы |
---|
acacia_fence, acacia_fence_gate, acacia_stairs, activator_rail, anvil, beacon, birch_fence, birch_fence_gate, birch_stairs, black_glazed_terracotta, black_shulker_box, blue_glazed_terracotta, blue_shulker_box, bone_block, bookshelf, brick_block, brick_stairs, brown_glazed_terracotta, brown_mushroom, brown_mushroom_block, brown_shulker_box, cactus, carpet, chain_command_block, chest, chorus_flower, chorus_plant, clay, coal_block, coal_ore, cobblestone, cobblestone_wall, command_block, concrete, concrete_powder, crafting_table, cyan_glazed_terracotta, cyan_shulker_box, dark_oak_fence, dark_oak_fence_gate, dark_oak_stairs, daylight_detector, deadbush, detector_rail, diamond_block, diamond_ore, dirt, dispenser, double_plant, dragon_egg, dropper, emerald_block, emerald_ore, enchanting_table, end_bricks, end_portal_frame, end_rod, end_stone, ender_chest, farmland, fence, fence_gate, furnace, glass, glass_pane, glowstone, gold_block, gold_ore, golden_rail, grass, gravel, gray_glazed_terracotta, gray_shulker_box, green_glazed_terracotta, green_shulker_box, hardened_clay, hay_block, heavy_weighted_pressure_plate, hopper, ice, iron_bars, iron_block, iron_ore, jukebox, jungle_fence, jungle_fence_gate, jungle_stairs, ladder, lapis_block, lapis_ore, leaves, leaves2, lever, light_blue_glazed_terracotta, light_blue_shulker_box, light_weighted_pressure_plate, lime_glazed_terracotta, lime_shulker_box, lit_pumpkin, log, log2, magenta_glazed_terracotta, magenta_shulker_box, magma, melon_block, monster_egg, mossy_cobblestone, mycelium, nether_brick, nether_brick_fence, nether_brick_stairs, nether_wart_block, netherrack, noteblock, oak_stairs, observer, obsidian, orange_glazed_terracotta, orange_shulker_box, packed_ice, pink_glazed_terracotta, pink_shulker_box, piston, planks, prismarine, pumpkin, purple_glazed_terracotta, purple_shulker_box, purpur_block, purpur_pillar, purpur_slab, purpur_stairs, quartz_block, quartz_ore, quartz_stairs, rail, red_flower, red_glazed_terracotta, red_mushroom, red_mushroom_block, red_nether_brick, red_sandstone, red_sandstone_stairs, red_shulker_box, redstone_block, redstone_lamp, redstone_ore, redstone_torch, repeating_command_block, sand, sandstone, sandstone_stairs, sapling, sea_lantern, silver_glazed_terracotta, silver_shulker_box, slime, snow, snow_layer, soul_sand, sponge, spruce_fence, spruce_fence_gate, spruce_stairs, stained_glass, stained_glass_pane, stained_hardened_clay, sticky_piston, stone, stone_brick_stairs, stone_button, stone_pressure_plate, stone_slab, stone_slab2, stone_stairs, stonebrick, structure_block, structure_void, tallgrass, tnt, torch, trapped_chest, tripwire_hook, vine, waterlily, web, white_glazed_terracotta, white_shulker_box, wooden_button, wooden_pressure_plate, wooden_slab, wool, yellow_flower, yellow_glazed_terracotta и yellow_shulker_box |
Слоты отображения [ ]
Различное отображение задач: задача, отслеживающая здоровье, установлена в слоте отображения «list»; задача «Преодолено пешком» — в слоте отображения «sidebar»; задача «смертей» — в «belowName».
Формат NBT [ ]
История [ ]
Проблемы [ ]
Отчёты об ошибках, связанных с «Система счёта игровых событий», поддерживаются в системе отслеживания ошибок Mojira. Сообщайте о найденных ошибках там (на английском языке).
Командна scoreboard
scoreboard objectives add [внутреннее название] [способ получения очков] [внешнее название]
Пример№1 scoreboard objectives add Kill totalKillCount Kill Эта команда создаст кол-во убийств животных сделанные игроком.
scoreboard objectives setdisplay [слот] [цель]
Пример№2 scoreboard objectives setdisplay sidebar Kill
Эта команда покажет кол-во убийств животных.
Основные значения в [получение очков]
dummy Если вы поставите значение dummy вы не сможете добывать очки ломая или убивая, только через КОМАНДНЫЙ БЛОК или КОМАНДУ
scoreboard players add [ник] [внутреннее название] [кол-во]
deathCount При создании такого значения при смерти вы будете получать очки.
playerKillCount При этом значении исключительно за убийство игроков.
totalKillCount При этом значении при убийстве любой живности вы будете получать очки
health Это значение показывает сколько у того или другого игрока жизней не поддерживается на животных.
Следующие это где поместить значение есть только 3 главных значения, это:
list показывает значение в листе игроков(можно открыть на «Tab»)
sidebar Показывает игровые значения игроков в правой части экрана, но только 10 лучших игроков.
belowName Показывает значение над головой игрока(Если сделать значение «health» то будет показываться над игроком его жизни).
Scoreboard
A screenshot of a scoreboard on the right side of the screen.
The scoreboard system is a complex gameplay mechanic utilized through commands. Mainly intended for mapmakers and server operators, scoreboards are used to track, set, and list the scores of entities in a myriad of different ways.
Contents
Objectives [ ]
Objectives each have three main variables: A name, a criterion, and a display name. Objectives track a number of points for entities, and are stored and displayed as integers with a full score range of -2,147,483,648 to 2,147,483,647.
An objective’s name is used internally for referencing in commands, target arguments, and the file format. It has a 16-character name length limit. In Java Edition, the allowed character set for it includes all lowercase and uppercase letters, numbers, underscore, period, minus and plus. In Bedrock Edition, it can contain any character.
An objective’s display name is a raw JSON text and is displayed publicly in various situations. It does not have to be unique.
An objective’s criterion determines its behavior—primarily what to track. Lists of valid criteria are provided below.
An entity’s score in any objective can be changed via commands unless it’s read-only (see #Criteria). It can be increased by, decreased by, or set to a given amount with commands.
A score holder is a player’s name or an entity’s UUID that has scores in an objective. Player name doesn’t need to be a real one. Scores of non-player entities can be changed only by commands, and not by game system. Unlike players, when a non player entity dies, its scores are deleted.
For example, in Java Edition, inputting /execute if entity @a[scores=
Criteria [ ]
Java Edition [ ]
Single criteria [ ]
These criteria’s names consist of a single alphabetical string.
Criterion name | Description | Can be modified |
---|---|---|
dummy | Score is only changed by commands, and not by game events such as death. This is useful for event flags, state mappings, currencies. | Yes |
trigger | Score is only changed by commands, and not by game events such as death. The /trigger command can be used by a player to set or increment/decrement their own score in an objective with this criterion. The /trigger command fails if the objective has not been «enabled» for the player using it, and the objective is disabled for the player after using the /trigger command on it. Note that the /trigger command can be used by ordinary players even if Cheats are off and they are not an Operator. This is useful for player input via /tellraw interfaces. | Yes |
deathCount | Score increments automatically for a player when they die. | Yes |
playerKillCount | Score increments automatically for a player when they kill another player. | Yes |
totalKillCount | Score increments automatically for a player when they kill another player or a mob. | Yes |
health | Ranges from 0 to 20 on a normal player; represents the amount of half-hearts the player has. May appear as 0 for players before their health has changed for the first time. Extra hearts and absorption hearts also count to the health score, meaning that with Attributes/Modifiers or the Health Boost or Absorption status effects, health can far surpass 20. | No |
xp | Matches the total amount of experience the player has collected since their last death (or in other words, their score). | No |
level | Matches the current experience level of the player. | No |
food | Ranges from 0 to 20; represents the amount of hunger points the player has. May appear as 0 for players before their foodLevel has changed for the first time. | No |
air | Ranges from 0 to 300; represents the amount of air the player has left from swimming under water, matches the air nbt tag of the player. | No |
armor | Ranges from 0 to 20; represents the amount of armor points the player has. May appear as 0 for players before their armor has changed for the first time. | No |
Compound criteria [ ]
Compound criteria’s names are divided into parts, delimited with periods (.). For example, minecraft.killed_by:minecraft.zombie is a valid compound criterion, under which player scores would increment whenever they’re killed by zombie. All objectives based on compound criteria is writable and can be modified with commands. All statistics can be used as a compound criterion whose name is its namespaced ID. Player statistics are stored separately from the scoreboard, and as they update, scores in these objectives are updated in parallel. In addition, there are some other compound criteria:
Criteria base name | Description | Number of sub-criteria |
---|---|---|
teamkill. | Sub-criteria include team colors. Player scores increment when a player kills a member of the given colored team. «black», «dark_blue», «dark_green», «dark_aqua», «dark_red», «dark_purple», «gold», «gray», «dark_gray», «blue», «green», «aqua», «red», «light_purple», «yellow», «white» |
«black», «dark_blue», «dark_green», «dark_aqua», «dark_red», «dark_purple», «gold», «gray», «dark_gray», «blue», «green», «aqua», «red», «light_purple», «yellow», «white»
Bedrock Edition [ ]
Currently, dummy is the only criterion supported. As such, score can only be changed by commands.
Display slots [ ]
An objective with two points to the player is displayed in the «list» slot, while an objective with the display name «Quest Points» with 0 points to the player is displayed in the «sidebar» slot.
Via the /scoreboard objectives setdisplay command (see command reference), players’ scores in specific objectives can be displayed in certain ‘slots’ in-game. Each ‘display slot’ can show one objective at a time, and multiple ‘display slots’ may be used for the same or different objectives.
Slot | Description |
---|---|
list | Displays a yellow number or some hearts ( /scoreboard objectives modify rendertype (hearts|integer) ) without a heading on the tab menu, where online players are shown. [ Java Edition only ] Displays a white number without a heading on the Pause Menu, where online players are shown. [ Bedrock Edition only ] Visible even in singleplayer. 10 blocks and when the player is sneaking. Not visible in singleplayer. |
Tags are a simple list of single-word strings stored directly in the Tags data tag of an entity. As with objectives, tags are case-sensitive.
Target selectors can be used to check whether an entity has a tag with the «tag» argument.
Teams [ ]
A team’s all variables are: a name, a display name, a member name prefix, a member name suffix, a boolean allow friendly fire option, and a list of players who are on the team.
A team’s Name is used internally for reference in commands, target arguments, and the file format. It is a single, case-sensitive word.
A team’s DisplayName is a JSON text component of one or more case-sensitive word, and is displayed publicly in various situations.
A team’s Member Name Prefix & Member Name Suffix are inserted before and after the names of players on the team, respectively. Prefixes and suffixes are used in the chat, the active players list, the sidebar, and above team members’ heads. These can be edited with respective commands.
The AllowFriendlyFire option controls whether or not members of a team are able to damage each other. This defaults to true, leaving PvP mechanics unchanged—ergo, players can harm their teammates. When set to false, however, players on the same team are prevented from directly damaging each other with melee attacks, bows, and Splash Potions of Harming. Note that players on the same team may still inflict negative status effects on each other with potions, even if is false. Some non-player entities in a team are also affected by this.
It is important to note that each individual team member can only be on one team; teams cannot share entities.
Commands can be used to check whether team members exist by using target selection with the «team» argument. (The ‘!’ character may be placed before a name to check for entities not on a team.) For example, inputting /execute if entity @a[team=red] into a command block provides comparator output if any player exists on the red team. Conversely, /execute if entity @a[team=!red] provides output when there are no players on the red team. /execute if entity @a[team=!] allows output when any player is on at least one team, and /execute if entity @a[team=] allows output when no players are on any teams.
Command reference [ ]
Objectives commands [ ]
Players commands [ ]
Commands | Description |
---|---|
scoreboard players list [ ] [ Java Edition only ] scoreboard players list [playername: target] [ Bedrock Edition only ] | Lists all score holders which are tracked in some way by the scoreboard system. The optional or playername: target parameter is used to list the scores of particular score holders. |
scoreboard players get [ Java Edition only ] | Return the scoreboard value. |
scoreboard players set [ Java Edition only ] scoreboard players set |
[ Bedrock Edition only ]
scoreboard players add
[ Bedrock Edition only ]
scoreboard players remove
[ Bedrock Edition only ]
[ Bedrock Edition only ]
scoreboard players reset
[objective: string] [ Bedrock Edition only ]
[ Bedrock Edition only ]
Teams commands [ ]
NBT format [ ]
The file scoreboard.dat in the ‘data’ folder of a Minecraft world stores the scoreboard data for that world as a GZip’d NBT file:
History [ ]
Issues [ ]
Issues relating to «Scoreboard» are maintained on the bug tracker. Report issues there.
- что такое атравматическая чистка лица holy land
- в каком классе изучают теорему виета